Zoeken
verfijn de resultaten
Wat is het verband tussen verantwoord doeltaalgebruik van de docent en prestaties/motivatie van leerlingen en hoe maak je doeltaalgebruik je eigen.
Rick de Graaff vergeleek de taalvaardigheid Engels van leerlingen in groep 8 van basisscholen die Engels aanbieden vanaf groep 1 (vvto) met scholen die Engels regulier aanbieden vanaf groep 7.
Verzameling van 60 prikkelende taalactiviteiten van 5 tot 15 minuten die kunnen worden ingezet om de groep snel op te frissen.
Dit handboek biedt je praktische handreikingen voor verschillende domeinen in het vreemdetalenonderwijs
Wat moeten leerlingen kennen, kunnen en ervaren om nu – en later als volwassene – actief mee te kunnen doen in de samenleving? Deze vraag stond de afgelopen tweeënhalf jaar centraal in zeven vakvernieuwingscommissies die de examenprogramma’s vmbo, havo en vwo actualiseerden. Het betreft de examenprogramma’s voor Friese taal en cultuur, klassieke talen, maatschappijleer, moderne vreemde talen, natuurwetenschappelijke vakken, Nederlands en wiskunde.
SLO heeft een verkenning uitgevoerd naar de ERK-niveaus van de moderne vreemde talen.
Op weg naar een actueel bovenbouwcurriculum: conceptexamenprogramma’s vmbo, havo en vwo gepubliceerd
We hebben 61 conceptexamenprogramma’s + bijbehorende toelichtingsdocumentengepubliceerd: belangrijke eerste stap op weg naar een actueel curriculum.
De opgeleverde voorstellen zijn concepten. Resultaat van ruim 1 jaar ontwikkeling door leraren, vakexperts, curriculumexperts en advieskring.
Beproef conceptexamenprogramma’s bovenbouw vo. Voor scholen is subsidie beschikbaar; deze is tussen 3 en 28 februari 2025 nog aan te vragen.