Zoeken
verfijn de resultaten
Bij het bestuderen van een nieuwe theorie, maar ook bij het oriënteren op een grote opdracht, kan het handig zijn om de verschillende onderdelen die met de theorie of het onderwerp samenhangen schematisch weer te geven. Er zijn verschillende manieren om dat te doen. Het maken van een concept map is één van die manieren.
Bij het bestuderen van een nieuwe theorie, maar ook bij het oriënteren op een grote opdracht, kan het handig zijn om de verschillende onderdelen die met de theorie of het onderwerp samenhangen schematisch weer te geven.Er zijn verschillende manieren om dat te doen. Het maken van een mindmap is één van die manieren.
Een lijst van vragen, opdrachten en opdrachtgevers. Deels gerealiseerd in de pilot T&T, deels (nog) niet meer dan een idee. Daar waar de betreffende opdracht in de opdrachtenbank is opgenomen is er een link aangebracht. De lijst is ingedeeld op basis van de bètawerelden uit het examenprogramma.
Voorbeeldmateriaal voor Kritisch denken, ontwikkelt door docent scheikunde Bob Verdonck, voor leerlingen bovenbouw vwo.
Docentenhandleiding Grenzen aan de Chemie.
Voorbeeldmateriaal Kritisch denken, ontwikkelt door docent scheikunde Bob Verdonck, voor leerlingen bovenbouw vwo.
Leerlingenmodule Grenzen aan de Chemie
Voorbeeldmateriaal voor Kritisch denken, ontwikkeld door docent scheikunde Bob Verdonck voor leerlingen bovenbouw vwo.
Artikel over les 1 - Wat is kritisch denken.
Artikel van les 3 Kritisch denken over mythes en misconcepten. Voorbeeldmateriaal ontworpen door docent scheikunde Bob Verdonck voor leerlingen bovenbouw vwo.
Voorbeeldmateriaal voor Kritisch denken, ontworpen door docent scheikunde Bob Verdonck, voor leerlingen bovenbouw vwo.
PowerPoint van les 1 - Wat is kritisch denken