Zoeken
verfijn de resultaten
Op het gebied van vaardigheden zijn enkele trends aan te wijzen, zoals de groeiende aandacht voor 21e eeuwse vaardigheden en aandacht voor modelleren in het natuurwetenschappelijke onderwijs.
In de Kennisbasis vind je voor de onderbouw een voorbeelduitwerking van de kerndoelen, die laat zien wat de kenmerkende bijdrage van elk vak kan zijn, maar ook hoe die vakken met elkaar samenhangen.
SLO heeft een werkvorm ontwikkeld om met je collega’s over natuurwetenschappen in gesprek te gaan. De werkvorm is gebaseerd op de typologie van de Canadese onderzoeker Douglas Roberts.
Informatie over de acht olympiades voor havo- en vwo-leerlingen die door het ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap worden ondersteund.
Modelleren (en modelgebruik) is naast onderzoeken en ontwerpen een van de belangrijke natuurwetenschappelijke werk- en denkwijzen.
Deze handreiking helpt je bij de inrichting en ontwikkeling van het schoolexamen Natuurkunde havo/vwo. Inclusief voorbeeldopgaven en links naar relevante documentatie en sites.
Op deze pagina is de informatie te vinden die eerder gepubliceerd werd via de website betanova.nl.