Zoeken
verfijn de resultaten
Voorbeeldmateriaal voor Kritisch denken, ontwikkeld door docent scheikunde Bob Verdonck voor leerlingen bovenbouw vwo.
Artikel over les 1 - Wat is kritisch denken.
Artikel van les 3 Kritisch denken over mythes en misconcepten. Voorbeeldmateriaal ontworpen door docent scheikunde Bob Verdonck voor leerlingen bovenbouw vwo.
Voorbeeldmateriaal voor Kritisch denken, ontworpen door docent scheikunde Bob Verdonck, voor leerlingen bovenbouw vwo.
PowerPoint van les 1 - Wat is kritisch denken
Voorbeeldmateriaal voor Kritisch denken, ontworpen door docent scheikunde Bob Verdonck, voor leerlingen bovenbouw vwo.
PowerPoint van Les 3 misconcepten.
In dit lesvoorbeeld staat het demonstreren volgens de PEOE-didactiek centraal: Predict-Explain, Observe-Explain, waarbij de leeractiviteiten formatief zijn vormgegeven.
Reactiekinetiek en chemisch evenwicht zijn twee belangrijke en moeilijke onderwerpen in het vwo scheikunde programma. Door deze begrippen op formatieve wijze (dat wil zeggen de begrippen te verhelderen met leerlingen, activiteiten aan te bieden die laten zien in hoeverre leerlingen de begrippen begrijpen en misconcepties hebben en een vervolgactie aan dat begrip en misconceptie te koppelen) te introduceren en leerlingen mee aan het werk te zetten, wordt de kans op een beter begrip van deze lastige onderwerpen groter.