Zoeken
verfijn de resultaten
Definitieve conceptkerndoelen voor Nederlands inclusief toelichtingsdocument.
In deze handleiding wordt beschreven wat schrijven in de onderbouw (groep 1-2-3) inhoudt en worden de principes van peer response en genrekennis toegelicht. Ook de activiteitenserie zelf is opgenomen in deze handleiding, omdat kinderen in groep 1-2-3 nog niet zelfstandig met het materiaal kunnen werken. De kopieerbladen die bij de activiteiten horen, vind je apart van de handleiding op de website.
Conceptkerndoelen Nederlandse Gebarentaal, inclusief het toelichtingsdocument.
Functionele kerndoelen Nederlands (definitief concept) inclusief toelichtingsdocument
Handreiking voor het leren schrijven bij jonge kinderen.
Zie ook: Eropuit!
Praktische activiteiten om het schrijven bij jonge kinderen te bevorderen.
Zie ook: Handreiking schrijven in het po
Taal mag geen struikelblok vormen om tot begrip van zaakvakken te komen. Aandacht voor taal zou leerlingen juist moeten ondersteunen bij het leren van de zaakvakken.
Steeds meer scholen kiezen er voor om wereldoriënterende thema's te verbinden aan het taalonderwijs. In een thema of project werken leerlingen gedurende langere tijd aan een 'levensecht' vraagstuk, waarbij ze zowel werken aan taaldoelen als aan doelen uit andere vakken.
In het reguliere basisonderwijs zijn scholen verplicht een eindtoets af te nemen. Alle leerlingen van groep 8 maken de toets.