Zoeken
verfijn de resultaten
Dit thema gaat over hoe je bij Rekenen & Wiskunde om kan gaan met verschillen in leerbehoeften van je leerlingen.
Naast wiskundige kennis en vaardigheid is het belangrijk dat leerlingen leren wiskundig te denken. Wat is dat? En hoe leren ze dat? Daarover kun je hier meer lezen.
De huidige vakkenstructuur wiskunde op de havo en in het vwo levert een aantal nadelen op. Naar aanleiding hiervan hebben de NvvW en SLO de knelpunten van de huidige vakkenstructuur geïnventariseerd.
In november 2022 overhandigde de vakvernieuwingscommissie de conceptexamenprogramma’s wiskunde vmbo aan het ministerie van OCW.
Op 22 en 23 januari 2021 vond een online symposium plaats met als titel ‘problem posing for mathematically gifted children’. Veel lezingen gingen over hoe wiskundige problemen voor wiskunde-olympiaden worden ontwikkeld. SLO'er Suzanne Sjoers schreef een blog hierover.
Informatie over de acht olympiades voor havo- en vwo-leerlingen die door het ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap worden ondersteund.
Deze handreiking helpt je bij de inrichting en ontwikkeling van het schoolexamen Wiskunde vmbo. Inclusief voorbeeldopgaven en links naar relevante documentatie en sites.