Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
SLO heeft de formele werkopdracht gekregen van OCW voor de actualisatie van de kerndoelen van vier vakken.
Wil jij weten wat de actualisatie van de kerndoelen po en onderbouw vo voor de leergebieden Nederlands, rekenen en wiskunde, burgerschap en digitale geletterdheid voor jouw producten gaat betekenen?
Hoe voer je in je lessen gesprekken die de taal-, denk- en kennisontwikkeling van leerlingen stimuleren? Hoe verbind je die gesprekken betekenisvol aan lezen, schrijven, taalbeschouwing en burgerschap? Hoe zet je daarbij rijke teksten in en benut je de kracht van meertaligheid? De voorbeeldmatige lessenseries ‘Wat een talent’ voor het po en ‘Zeg het met gebaren’ voor het vo laten dat zien.
Hoe krijgen we als leerkrachten zicht op de ontwikkeling van basisvaardigheden? Hoe kunnen we de basisvaardigheden versterken? En hoe verhouden de basisvaardigheden en de actualisatie van de kerndoelen en examenprogramma’s zich tot elkaar? Worden burgerschap en digitale geletterdheid, waar scholen en leraren door de huidige wetgeving nu al mee aan de slag moeten, aparte vakken of toegevoegd aan andere vakken? Deze en andere vraagstukken komen aan de orde op de kennismiddag die SLO voor leraren en schoolleiders in het primair en voortgezet onderwijs organiseert.
Het ministerie van OCW geeft SLO de opdracht om de kerndoelenteams te werven voor de vijf overige leergebieden.
Hoe kunnen leerlingen beter worden in het samen regelen van beweegactiviteiten?
Wil jij weten wat de actualisatie van de kerndoelen voor jou als leermiddelenmaker gaat betekenen? Meld je dan aan voor de SLO-dag.
Arthur Bakker is benoemd tot hoogleraar op de leerstoel Didactiek en Curriculum in het Bètadomein aan de Faculteit der Maatschappij- en Gedragswetenschappen van de Universiteit van Amsterdam.
Volgende week valt de nieuwe SLO context op de mat. Dit keer volledig in het thema van curriculumontwikkeling op school.
In de handreiking Rijke gesprekken lees je wat voor gesprekken de taal-, denk- en kennisontwikkeling van leerlingen stimuleren en hoe je ze meeneemt in je onderwijs. Ook lees je wat dat vraagt van jou als leraar en van je leerlingen. In de twee bijbehorende voorbeeldmatige lessenseries staan rijke gesprekken centraal.