Zoeken
verfijn de resultaten
Inventarisatie van de verschijningsvormen van samenwerking tussen mens en maatschappijvakken op scholen voor voortgezet onderwijs in Nederland (inclusief Caribisch Nederland).
Nadat de stof over de bloedsomloop behandeld is, zet de leraar leeractiviteiten in om na te gaan in hoeverre leerlingen daadwerkelijk de stof beheersen. Dat doen ze door via schema’s de bloedsomloop te visualiseren en te benoemen.
In deze praktische publicatie laten we zien wat rijke rekenvragen kunnen betekenen in het kader van formatief evalueren. We werken aan de hand van concrete voorbeelden uit wat rijke rekenvragen zijn en aan welke criteria ze moeten voldoen. Ten slotte presenteren we een stappenplan waarmee je zelf rijke rekenvragen kunt ontwerpen.
Slang-model. Dit schema geeft de succesfactoren weer die een rol spelen in de samenwerking tussen schoolvakken. Het model hoort bij de Handreiking samenwerking mens- en maatschappijvakken.
Voorbeelduitwerkingen van de gespreksleidraad voor een PTA voor muziek havo/vwo.