Zoeken
verfijn de resultaten
aantal resultaten: 12633
Hoe regel je een grote organisatie met een lange traditie in op de tandwielen van de nieuwe tijd? Voor die vraag staat SLO, zeker nu het leerplan en de herziening ervan zo actueel is. Het denken over modern leerplanbeleid is bij SLO in volle gang. Een gesprek met een oude reus.
13 april 2017
Leerlingen die foto’s en video’s van zichzelf of van anderen publiceren, zonder zich bewust te zijn van de consequenties. Moet je alles willen wat kan? En hoe kun je ICT gebruiken om kinderen te leren nadenken, organiseren, communiceren en samenwerken? In het onderwijs van de toekomst verdient digitale geletterdheid een prominente plaats. Samen met scholen ontwikkelt SLO een doorlopende leerlijn po-vo digitale geletterdheid. Er is een leerplankader met inhouden en doelen.
7 december 2017
Met ingang van dit schooljaar is er een nieuw examenprogramma CKV. Dit examenprogramma start in klas 4 havo en vwo. Het uiteindelijke examencijfer zal voor havo worden toegekend in examenjaar 2019 en voor vwo in 2020. Het programma biedt ruimte voor schooleigen invulling; de handreiking schoolexamen CKV wil docenten hiermee op weg helpen.
7 december 2017
Kim vertelt thuis enthousiast over de groepsapp die in haar groep 7 is aangemaakt. ‘Da’s handig en gezellig.’ Maar de vader van Kim vindt het niet zo’n goed idee. Hij vraagt zich af of het slim is dat alle leerlingen beschikken over Kim’s 06. En is het zeker dat de groepsapp alleen wordt gebruikt voor het doorgeven en uitwisselen van lesinformatie? Wie ziet erop toe dat er geen dingen op komen te staan die er niet thuishoren? Wordt pesten zo niet erg gemakkelijk? En hoe zit het met de privacy van de kinderen? Kim besluit geen lid te worden van de groepsapp. Een staaltje mediawijsheid.
30 januari 2017
Kim vertelt thuis enthousiast over de groepsapp die in haar groep 7 is aangemaakt. ‘Da’s handig en gezellig.’ Maar de vader van Kim vindt het niet zo’n goed idee. Hij vraagt zich af of het slim is dat alle leerlingen beschikken over Kim’s 06. En is het zeker dat de groepsapp alleen wordt gebruikt voor het doorgeven en uitwisselen van lesinformatie? Wie ziet erop toe dat er geen dingen op komen te staan die er niet thuishoren? Wordt pesten zo niet erg gemakkelijk? En hoe zit het met de privacy van de kinderen? Kim besluit geen lid te worden van de groepsapp. Een staaltje mediawijsheid.
24 januari 2017