Zoeken
verfijn de resultaten
De vakspecifieke trendanalyse van het schoolvak Nederlands betreft de sectoren primair onderwijs (po), onderbouw voortgezet onderwijs (vo-ob), vmbo bovenbouw en havo/vwo tweede fase.
Voor de beschrijving van de stand van zaken van het schoolvak Nederlands maken we gebruik van de drieslag Beoogd-Uitgevoerd-Gerealiseerd curriculum
In de vakspecifieke trendanalyse Nederlands zijn zeven uitdagingen voor het schoolvak Nederlands in po, vo en (v)so gedestilleerd.
De vakspecifieke trendanalyse heeft een relatie met andere analyses van het curriuculum.
Een 'probleem' is een vraagstuk dat een leerling niet op routine op kan lossen (of zou moeten kunnen oplossen).
Een ‘wiskundig of rekenkundig model’ is een representatie van een situatie in het dagelijks leven of in een toepassingsdomein met behulp van wiskundige of rekenkundige formalismen.
Bij wiskundige formalismen kan gedacht worden aan variabelen, expressies, formules, symbolen voor reken- en wiskundige bewerkingen en andere symbolen.
Basisvaardigheden en –procedures maken deel uit van het handelingsrepertoire van een leerling – of zouden daar deel van uit moeten maken.
Bij ict-hulpmiddelen kan gedacht worden aan verschillende applicaties ter ondersteuning van berekeningen, analyses en redeneringen.