Zoeken
verfijn de resultaten
Meer weten over inclusiever onderwijs en hoe je maatwerk kunt bieden aan leerlingen met specifieke onderwijsbehoeften? Deze themapagina helpt je verder op weg!
Scholen mogen zelf bepalen hoe ze het examenprogramma omzetten in een onderwijsprogramma.
Overzicht van de lesmethodes voor de lessen Grieks en Latijn in de onderbouw van het gymnasium.
Leerlingen die worden toegeleid naar een vervolgopleiding krijgen onderwijs in het uitstroom-profiel vervolgonderwijs.
Hoe start in een onderwijsroute waarbinnen maatwerk centraal staat? Voor wie? en waarom?
De kandidaat kan aan de hand van toepassingen van geometrische optica en golfoptica eigenschappen van licht beschrijven en analyseren.
Een domein als verhoudingen vraagt om een heel andere taalvaardigheid dan bijvoorbeeld het domein meten & meetkunde. Welke taal staat precies centraal in een rekenles? Hoe kan een leerkracht 'door een taalbril' een rekenles voorbereiden? En welke talige ondersteuning is nodig tijdens de interactie met leerlingen? Op verschillende scholen zijn leerkrachten met deze vragen aan de slag gegaan.
Positie van het vak in de tweede fase, de verplichte profiel vakken, wiskunde A en B.