Zoeken
verfijn de resultaten
Bij wiskundige formalismen kan gedacht worden aan variabelen, expressies, formules, symbolen voor reken- en wiskundige bewerkingen en andere symbolen.
Basisvaardigheden en –procedures maken deel uit van het handelingsrepertoire van een leerling – of zouden daar deel van uit moeten maken.
Bij ict-hulpmiddelen kan gedacht worden aan verschillende applicaties ter ondersteuning van berekeningen, analyses en redeneringen.
Hoe gemotiveerd leerlingen zijn voor rekenen/wiskunde kan onder andere afgeleid worden uit internationale vergelijkingsonderzoeken.
De mate waarin leerlingen zelfvertrouwen hebben ten aanzien van rekenen/wiskunde kan onder andere afgeleid worden uit internationale vergelijkingsonderzoeken.
De mate waarin leerlingen het belangrijk vinden goed te presteren op rekenen/wiskunde kan onder andere afgeleid worden uit internationale vergelijkingsonderzoeken.
SLO heeft in 2010 een onderzoek naar de stand van zaken verricht van het vak lichamelijke opvoeding (LO) in het gemeenschappelijke deel van de bovenbouw van havo/vwo en vmbo. Parallel aan dit onderzoek was er een docentennetwerk LO Excellent in bovenbouw VO.