Zoeken
verfijn de resultaten
aantal resultaten: 12671
Hoe goed spreken leerlingen Engels aan het eind van het voortgezet onderwijs? SLO deed onderzoek onder ruim 1.700 leerlingen om vast te stellen in hoeverre ze daadwerkelijk de ERK-streefniveaus voor gespreksvaardigheid Engels halen. De resultaten van het onderzoek zijn onlangs gepubliceerd en kunnen docenten en secties helpen om hun lessen Engels nóg beter te maken. ‘In elk geval door in de les zoveel mogelijk Engels te spreken’, aldus projectleider Daniela Fasoglio.
6 maart 2018
Van 10 naar inmiddels 29 scholen die meedoen met Geo Future School. Dat is niet alleen te verklaren door een behoefte aan toekomstgericht onderwijs. Geo Future School sluit naadloos aan bij wat er speelt in de onderwijskundige debatten, en beleidsmakers halen het aan als goed voorbeeld. Hoe kunnen we op deze rugwind meeliften? SLO'er Nienke Nieveen gaat daarbij in op het belang van een integrale benadering van schooleigen curriculumontwikkeling.
19 maart 2018
Per 1 augustus 2019 wordt het nieuwe examenprogramma informatica voor havo/vwo ingevoerd. Om dit tot een succes te maken, wordt nu hard gewerkt aan de ontwikkeling van lesmodules voor leerlingen en scholing voor docenten.
9 april 2018
Zoveel leerlingen. zoveel verschillen. Maar dat geldt net zo goed voor docenten. Daarom biedt AOC Oost hen een training op maat waarmee zij gerichter leren werken aan opbrengsten. Bijzonder is dat alle digitale trainingsinformatie te vinden is in de elektronische leeromgeving en dat elke docent gekoppeld is aan een 'buddy'. 'Zo kunnen zij samen vanuit hun eigen lespraktijk werken aan betere opbrengsten', aldus docente Laura Wildemann, die de training in het kader van haar studie opzette.
28 mei 2018
Veel scholen vinden het belangrijk om doelgericht aan de mondelinge taalvaardigheid van kinderen met specifieke onderwijsbehoeften te werken. Maar hoe doe je dat? Het instrument Mondeling op Maat, dat is ontwikkeld binnen het project Passende perspectieven, helpt scholen op weg.
28 mei 2018