Zoeken
verfijn de resultaten
Ben jij benieuwd hoe je de basisvaardigheden taal van jouw leerlingen kunt versterken?
Het leren van basisvaardigheden taal en rekenen en wiskunde zijn een belangrijk doel in het onderwijs.
Ben jij benieuwd hoe je de basisvaardigheden rekenen-wiskunde van jouw leerlingen kunt versterken?
Themamiddag over lezen in het (speciaal) basisonderwijs, waarbij we inzoomen op toetsing.
In peutergroepen en onderbouwgroepen is thematisch werken al jarenlang een gangbare werkwijze. Werken met een thema wordt thematiseren als de aanpak en uitvoering van onderwerpen uit het thema een gezamenlijk, actief en dynamisch samenspel tussen de professional en de kinderen is.
Visie is de basis voor het werken met jonge kinderen. Als de visie onduidelijk is, is de kans groot dat leerkrachten wel goed onderwijs realiseren, maar onvoldoende samenhang als onderbouwteam vanuit een gezamenlijk kader aanbrengen. De kern van deze masterclass gaat over het proces en 9 inhouden (curriculum) om te komen tot visievorming met professionals jonge kind.
Een schoolleider of intern begeleider kan gerichter met professionals uit peutercentra en groep 1-2-3 in gesprek gaan over educatie en onderwijs als zij de juiste vragen stellen. We selecteerden zes kwaliteitsvragen uit het curriculaire spinnenweb (SLO).
In deze masterclass gaan we in op wat de voorwaarden zijn voor een rijk aanbod dat inspeelt op de talenten van het jonge kind. Een aanbod dat ervoor zorgt dat je alle leerlingen uitdaagt om breder en verder te denken.
Op 23 maart 2023 organiseert het Netwerk taalrijk onderwijs vo een webinar.
Deze tekst zou zomaar in de nieuwe karakteristiek van de geactualiseerde kerndoelen kunnen komen te staan. Maar wat betekent dat voor ons, als leraar, als taalcoördinator, als taalexpert? Hoe kunnen wij het taalonderwijs zo vorm geven dat het kansen biedt voor alle leerlingen?