Zoeken
verfijn de resultaten
SLO biedt je als docent Duits verschillende handvatten voor het inrichten, uitvoeren en evalueren van je onderwijs.
Er is geen algemeen geaccepteerde definitie van het begrip 'taalzwakke leerling'. Doorgaans duiden we met deze term op leerlingen die in mondelinge en/of schriftelijke taalvaardigheid achterblijven ten opzichte van het niveau dat van hen verwacht wordt.
Als leerlingen plezier hebben in bewegingsactiviteiten is de kans groot dat zij van een actieve leefstijl houden.
Steeds meer scholen in het vo ontwikkelen programma's om de sportieve leerling meer tot zijn recht te laten komen. In de onderbouw volgen leerlingen in sportklassen extra beweeg- en sportlessen onder schooltijd.
Hier vind je 'good practices' van scholen rond sportoriëntatie en -keuze (SOK). Via keuzeprogramma's kunnen leerlingen zich breed en diepgaand oriënteren.
Het bewegingsonderwijs en de sport zijn steeds minder gescheiden werelden. Dit is bijvoorbeeld te zien aan sportkennismakingsmappen die in een samenwerking tussen SLO, NOC*NSF en sportbonden zijn ontwikkeld.
In elke klas zitten leerlingen die sneller dan gemiddeld door de stof gaan. Ook voor hen is het van belang een passend aanbod van de lesstof te krijgen.
SLO werkt aan brede talentontwikkeling, breder dan alleen voor cognitief meer begaafden. Lees hier meer over talentontwikkeling en manieren om daar in het onderwijs aandacht aan te besteden.