Zoeken
verfijn de resultaten
Landelijke bijeenkomst praktijkgerichte programma's havo in het teken van kennismaken, informeren, uitwisselen en inspireren
Er is subsidie en ondersteuning beschikbaar voor pilotscholen van de praktijkgerichte programma's voor het havo.
SLO heeft een verkenning uitgevoerd naar de ERK-niveaus van de moderne vreemde talen.
Wil jij als leraar of vakexpert bijdragen aan het onderwijs van de toekomst? Solliciteer nu naar een plek in een van de vakvernieuwingscommissies.
Voor de ontwikkelaars van het nieuwe curriculum voor de bovenbouw van het vo is een tijdsbegrenzing per vak nodig om overladenheid te voorkomen.
Een mijlpaal in de afstemming tussen po, vo en de kennisbases van de lerarenopleidingen: de samenwerking tussen SLO en 10voordeleraar.
Dit is een bewaarnummer vol met kennis over en praktijken van formatief evalueren. Leraren, schoolleiders en begeleiders van de leernetwerken ‘Formatief evalueren’ bundelden theorieën, voorbeelden, instrumenten en hulpmiddelen om jou als leraar en schoolleider handvatten te geven om werk te maken van formatief evalueren.
Vijf jaar geleden zijn de nieuwe examenprogramma’s voor natuurwetenschappelijke vakken ingevoerd. Hoe is de tussenstand? ‘Het gaat met kleine stapjes, maar wel in de juiste richting.’
In 2017 zette SLO in samenwerking met VO-Raad twee leernetwerken Formatief evalueren op. Tjoerd Zweije van CS de Hoven locatie Uilenhof en Michiel Dissel, Corine van den Boer en Ben Boon van Lek & Linge nemen deel aan de netwerken, om zo de formatieve ontwikkelingen op hun school te versterken. Twee scholen en deelnemers vertellen over hun eigen uitdagingen en de stappen die ze zetten in de uitdagende route op weg naar formatief werken.