Zoeken
verfijn de resultaten
Dit proefschrift gaat over ontwerp, uitvoering en evaluatie van taalgericht reken-wiskundeonderwijs voor leerlingen met uiteenlopende taalachtergrond.
Wat is bij wiskundige contextopgaven het effect op de score als de representatie van de probleemsituatie verandert van tekst naar voornamelijk beeld?
Twaalf leerlijnen voor zeer moeilijk lerenden met 29 bewegingsthema's. Daarbinnen worden activiteiten uitgewerkt naar vijf verschillende niveaus.
Een publicatie met dertien leerlijnen voor bewegingsonderwijs die zijn uitgewerkt voor ZMOK-klassen en ASS-leerlingen.
In deze publicatie wordt bewegen verbeteren, bewegen regelen, gezond bewegen en bewegen beleven uitgewerkt in kernactiviteiten en deelnameniveaus.
Dinsdag 12 oktober vond de eerste fysieke, landelijke bijeenkomst voor de pilotscholen van de vmbo pilotpraktijkgerichte programma’s plaats! Na een kleine 10 maanden online vragenuurtjes, scholingsmodules en landelijke bijeenkomsten konden onze collega’s van SLO eindelijk iedereen die betrokken is bij het project ontmoeten!
Sinds begin dit jaar test SLO speciale leerdoelkaarten voor 10-14 onderwijs. Op steeds meer scholen groeit de behoefte leerlingen in het eigen tempo de overstap van primair naar voortgezet onderwijs te laten maken, zodat dit soepeler verloopt en de niveaukeuze zo nodig kan worden uitgesteld. 10-14 leerdoelkaarten kunnen positief bijdragen aan een doorlopende leerlijn van po naar vo en leggen het eigenaarschap van het onderwijs veel meer bij de leerling, is de ervaring van SLO-leerplanontwikkelaars Maaike Rodenboog en Suzanne Sjoers.
Is rekenonderwijs wel een taak voor één leraar of is het een gezamenlijke verantwoordelijkheid?
Met diverse partners werkt SLO aan een nieuwe leerweg voor het vmbo. Een belangrijke vernieuwing daarin is het opnemen van een praktijkgerichte component voor alle leerlingen, ongeacht hun doorstroomwensen. Vooruitlopend op de invoering van een nieuwe leerweg ging CSG De Heemgaard in Apeldoorn zelfstandig al van start met het vormgeven van een praktijkgerichte component. De school heeft daarbij de hulp van SLO ingeroepen. Een ervaringsverhaal.