Zoeken
verfijn de resultaten
Overzicht van alle wettelijke en voorbeeldmatige doelen binnen het onderwijs voor de sector havo bovenbouw
Welke onderwijsdoelen hebben te maken met de bovenbouw havo/vwo voor het vak Duits, zowel wettelijke als voorbeeldmatige doelen.
Beschrijving van de onderwijsdoelen voor de bovenbouw havo/vwo voor het vak Frans
Beschrijving van de tussendoelen voor de onderbouw havo/vwo voor het vak Klassieke Talen
Langs welke weg zijn de eindniveaus 1F en 1S/2F te bereiken? Hoe is de opbouw van de leerstof voor de verschillende domeinen over de groepen 1 tot en met 8? Op deze vraag geeft SLO een antwoord in een reeks van vier publicaties die steeds één van de vier taaldomeinen uit het referentiekader behandelen.
Op deze pagina vind je een overzicht van relevante documenten die betrekking hebben op het examenprogramma.
Er is geen algemeen geaccepteerde definitie van het begrip 'taalzwakke leerling'. Doorgaans duiden we met deze term op leerlingen die in mondelinge en/of schriftelijke taalvaardigheid achterblijven ten opzichte van het niveau dat van hen verwacht wordt.
Informatie en bronnen rond taalbeleid. Taalbeleid is de structurele en strategische poging van een schoolteam om de onderwijspraktijk aan te passen aan de taalleerbehoeften van de leerlingen, met het oog op het bevorderen van hun algemene ontwikkeling en het verbeteren van hun onderwijsresultaten.
Hier lees je meer over een samenhangende volgsystematiek om de ontwikkeling van leerlingen op het gebied van bewegingsonderwijs en sport te toetsen en te volgen.