Zoeken
verfijn de resultaten
Hoe draagt cultuuronderwijs bij aan de drie hoofddoelen van het onderwijs? Wat moet er wettelijk gezien en waar zit ruimte?
Hoe draagt cultuuronderwijs bij aan de drie hoofddoelen van het onderwijs? Wat moet er wettelijk gezien en waar zit ruimte?
Op deze plek vind je informatie over doelen, kaders en leerplankundige ontwikkelingen rond kunst & cultuur.
Welke veranderingen heeft het onderwijs in kunst en cultuur vanaf de tachtiger jaren doorgemaakt? Hier vind je per onderwijssector een historisch overzicht van het onderwijs in Kunst en cultuur. Het uitgangspunt daarbij is het wettelijk kader: de kerndoelen en eindtermen.
Hoe is talentontwikkeling binnen leerplannen voor kunst en cultuur te realiseren?
Wat zijn de mogelijkheden voor profilering op het gebied van kunst en cultuur?
Hoe kunnen de leerplankaders Kunstzinnige oriëntatie en Cultuur in de Spiegel scholen en educatieve instellingen houvast geven bij de invulling en borging van kunst- en cultuuronderwijs?
Op deze pagina zijn alle publicaties verzameld waarbij samenhang en de kunstvakken de kern vormen.
Welke instrumenten zijn bruikbaar bij het vormgeven van leerlijnen voor de kunstvakken?
Het leerplankader kunstzinnige oriëntatie biedt houvast bij de invulling en borging van het curriculum voor kunstzinnige oriëntatie op scholen.