Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
aantal resultaten: 750
International solidarity, tolerance and unity are key values for UNESCO schools. To strengthen and assure the added value of the UNESCO programmein the school, SLO and the European Platform have developed a system of quality assurance.This framework is intended to fulfil anumber of functions:• Quality assurance: to offer a guideline for (self)evaluation of the way in which the UNESCO vision is implemented in the school.• Curriculum development: to make visible the core elements of the UNESCO programme and how these can be embedded in the school curriculum and -policy.• Monitoring: to use self-evaluation to monitor progress of the development process.• Peer exchange: to offer a shared frame of reference for exchanging experiences, practices and materials with other UNESCO schools in the UNESCO schools network.
3 augustus 2011
Sinds kort is de burgerschapsopdracht aangescherpt. De inspectie houdt toezicht of scholen deze opdracht uitvoeren. Dit betekent dat er beleid moet worden ontwikkeld en de burgerschapsinhouden moeten worden geïmplementeerd op school. In de interactieve workshop 'Implementatie burgerschap' van SLO'er Johan van Driel wordt nagedacht over hoe je een schooleigen visie om kan zetten in concreet beleid.
6 november 2023
Deze publicatie bespreekt kenmerken van een kansrijke aanpak voor het omgaan met culturele diversiteit in po- en vo-scholen. Aan de hand van een verkenning in de literatuur en onderzoek op scholen worden aandachtspunten opgesteld voor de ontwikkeling van de schoolvisie en schoolcultuur, schoolbeleid en schoolorganisaties, onderwijsinhouden, en onderwijsactiviteiten. De publicatie bevat een handreiking met richtlijnen evenals enkele portretten van po- en vo-scholen die beschrijven hoe zij omgaan met culturele diversiteit in de schoolpraktijk
25 maart 2009
Losse bijlagen bij het rapport Oorlog en dekolonisatie : heroriëntatie op de Tweede Wereldoorlog en de dekolonisatie van Nederlands-Indië.
12 mei 2015
Conceptkerndoelen digitale geletterdheid, inclusief toelichtingsdocument.
6 maart 2024
SLO heeft in september 2023 de conceptkerndoelen Nederlands en rekenen en wiskunde opgeleverd. Begin maart 2024 levert SLO de conceptkerndoelen burgerschap en digitale geletterdheid op. De conceptkerndoelen voor de overige leergebieden volgen na de zomer van 2024.
15 januari 2024