Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
aantal resultaten: 1318
Een nieuw verblijf! Opdracht : creëren 1. Inleiding Aan de hand van ontwerpstappen denken leerlingen na over de inrichting van een nieuw verblijf voor een dier naar keuze. Ze doen in verband hiermee onderzoek naar de leefomstandigheden van het dier. De uitkomsten van het onderzoek worden gebruik...
Behoort bij: Lesbrief Biologie Een nieuw verblijf
12 maart 2015
Oren en ogen om jaloers op te zijn! Opdracht: a nalyseren 1. Inleiding Deze opdracht over zintuigen is bedoeld als een hogere denkvaardigheidsopdracht ter vervanging van de lesstof over zintuigen uit de methode die wordt gebruikt. Een manier om hogere denkvaardigheden in te zetten en toe te pass...
Behoort bij: Lesbrief Biologie Oren en ogen om jaloers op te zijn
30 april 2015
De sneeuwpop Opdracht : Creëren en 'Evalueren' 1. Inleiding Aan de hand van een Concept Cartoon verdiepen leerlingen zich in de vraag of een sneeuwpop eerder smelt mét een jas aan of zónder een jas. Een Concept Cartoon is de visuele presentatie van een alledaagse situatie. Vanuit verschillende g...
Behoort bij: Lesbrief Natuurkunde De sneeuwpop
12 maart 2015
Hoezo vlieglawaai niet meetbaar? Opdracht : Evalueren 1. Inleiding Aan de hand van een artikel in de Volkskrant buigen leerlingen zich over de meetbaarheid van vlieglawaai. Daarvoor doen de leerlingen onderzoek naar de wijze waarop een organisatie sinds 2004 de politiek probeert te overtuigen va...
Behoort bij: Lesbrief Natuurkunde Hoezo vlieglawaai niet meetbaar
12 maart 2015
Beproefde les / lessenserie Ze voelt zich als een vlieg... verhalen schrijven door verhalen te lezen Door Joyce Bunt (OSG Hugo de Groot, Rotterdam) en Clary Ravesloot Schooltype, leerjaar 2-gymnasium Tijdsinvestering 3 lessen Typering GLS lezen om te schrijven schrijven om te lezen genre/regist...
Behoort bij: lessenserie ze voelt zich als een vlieg
5 januari 2017
Autisme spectrumstoornissen (ASS) - Lezen Toelichting Geef bij elk van onderstaande aanpassingen aan of u er aandacht aan wilt besteden in de les. Ga daarbij uit van (een) leerling(en) met specifieke onderwijsbehoeften dat een passend onderwijsaanbod nodig heeft. Vink in de tabel hieronder he...
Behoort bij: lezen ass
22 december 2015
Auditief beperkt - Lezen Toelichting Geef bij elk van onderstaande aanpassingen aan of u er aandacht aan wilt besteden in de les. Ga daarbij uit van (een) leerling(en) met specifieke onderwijsbehoeften dat een passend onderwijsaanbod nodig heeft. Vink in de tabel hieronder het hokje aan (doo...
Behoort bij: lezen auditief beperkt
22 december 2015
T aal ontwikkelings stoornis ( TOS ) Lezen Toeli c t h ing Geef bij elk van onderstaande aanpassingen aan of u er aandacht aan wilt besteden in de les. Ga daarbij uit van (een) leerling(en) met specifieke onderwijsbehoeften dat een passend onderwijsaanbod nodig heeft. Vink in de tabel hiero...
Behoort bij: lezen esm
22 december 2015
Visueel beperkt - Lezen Toelichting Geef bij elk van onderstaande aanpassingen aan of u er aandacht aan wilt besteden in de les. Ga daarbij uit van (een) leerling(en) met specifieke onderwijsbehoeften dat een passend onderwijsaanbod nodig heeft. Vink in de tabel hieronder het hokje aan (door ...
Behoort bij: lezen visueel beperkt
22 december 2015
Attention D e ficit H yperactivity D isorder (ADHD ) - Luisteren Toelichting Geef bij elk van onderstaande aanpassingen aan of u er aandacht aan wilt besteden in de les. Ga daarbij uit van (een) leerling(en) met specifieke onderwijsbehoeften dat een passend onderwijsaanbod nodig heeft. Vink...
Behoort bij: luisteren adhd
22 december 2015