Zoeken
verfijn de resultaten
Een schoolleider of intern begeleider kan gerichter met professionals uit peutercentra en groep 1-2-3 in gesprek gaan over educatie en onderwijs als zij de juiste vragen stellen. We selecteerden zes kwaliteitsvragen uit het curriculaire spinnenweb (SLO).
In deze masterclass gaan we in op wat de voorwaarden zijn voor een rijk aanbod dat inspeelt op de talenten van het jonge kind. Een aanbod dat ervoor zorgt dat je alle leerlingen uitdaagt om breder en verder te denken.
Op 23 maart 2023 organiseert het Netwerk taalrijk onderwijs vo een webinar.
Deze tekst zou zomaar in de nieuwe karakteristiek van de geactualiseerde kerndoelen kunnen komen te staan. Maar wat betekent dat voor ons, als leraar, als taalcoördinator, als taalexpert? Hoe kunnen wij het taalonderwijs zo vorm geven dat het kansen biedt voor alle leerlingen?
Op vrijdag 24 maart organiseert SLO de tweede netwerkdag voor professionals die schoolteams begeleiden bij de implementatie van digitale geletterdheid in het primair onderwijs.
Dat heeft ook gevolgen voor de inhoud van lesmethodes en andere leermiddelen. We vinden het belangrijk om iedereen die betrokken is bij het maken van leermiddelen goed op de hoogte te houden
De 41e Panama-conferentie over reken-wiskundeonderwijs vindt plaats op donderdag 1 en vrijdag 2 juni 2023 in Woudschoten hotel- en conferentiecentrum in Zeist. Het thema: rekenen-wiskunde in verbinding.
SLO'ers Stanja Oldengarm en Marc van Zanten geven hier een presentatie over de basisvaardigheden rekenen-wiskunde.
NVvW en Platform Rekenbewust vakonderwijs organiseren op 15 juni 2023, samen met KNAG, Vecon en NVON, een conferentie over de basisvaardigheden rekenen-wiskunde in alle vakken.
SLO'er Suzanne Sjoers verzorgd hier om 15:10 uur de presentatie 'Basisvaardigheden, wat zijn het eigenlijk?'
een begeleidersnetwerkdag Jonge Kind voor adviseurs/begeleiders Jonge Kind. Dus voor iedereen die medewerkers van peuterspeelzalen en kinderdagverblijven (pedagogisch medewerkers/pedagogen) en leraren van groep 1 en 2, onderbouwcoördinatoren/ intern begeleiders uit het basisonderwijs begeleiden.
oe begeleid je scholen tot een gedragen visie op Wetenschap & Technologie (W&T)? Een visie vormt de basis voor het geven van onderwijs in W&T. Gezamenlijk tot een gedeelde visie komen, zorgt ervoor dat een team goed onderwijs geeft vanuit een gezamenlijk kader.