Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
SLO lanceert het platform basisvaardigheden: een online platform met handreikingen en adviezen om de basisvaardigheden van leerlingen te versterken.
In dit nieuwsbericht lees je de reactie van SLO op De Staat van het Onderwijs 2024
Wil je als schoolleider of ib’er met je team aan de slag met de basisvaardigheden? Wil je de basisvaardigheden op jouw school in kaart brengen? Wil je weten wat er al goed gaat en welke aandachtspunten er zijn? SLO ontwikkelt een teamgids voor het po waarin je in drie bijeenkomsten met je team tot een samenhangend en beredeneerd verhaal komt over basisvaardigheden. Wij zoeken enkele ontwikkelscholen die de teamgids uitproberen en ons van feedback willen voorzien.
In november 2023 presenteert de SLO de nieuwe kerndoelen burgerschap. Van oudsher hoort geschiedenisonderwijs daaraan bij te dragen. Hoe zorgen we ervoor dat dit zo blijft? Tijdens de nascholingsdag geschiedenis van ICLON worden een aantal thema's behandeld rond burgerschap in de geschiedenisles.
Nu starten we de volgende fase: het beproeven van de conceptkerndoelen burgerschap en digitale geletterdheid op verwachte bruikbaarheid in de onderwijspraktijk.
Nu starten we de volgende fase: het beproeven van de conceptkerndoelen burgerschap en digitale geletterdheid op verwachte bruikbaarheid in de onderwijspraktijk.
Nu starten we de volgende fase: het beproeven van de conceptkerndoelen burgerschap en digitale geletterdheid op verwachte bruikbaarheid in de onderwijspraktijk.
Nu starten we de volgende fase: het beproeven van de conceptkerndoelen burgerschap en digitale geletterdheid op verwachte bruikbaarheid in de onderwijspraktijk.
Tijdens dit landelijk congres kom je meer te weten over de achtergrond van de actualisatie van de kerndoelen Nederlands, rekenen en wiskunde, digitale geletterdheid en burgerschap. Deze kerndoelen zijn ontwikkeld voor einde po, onderbouw vo en (v)so.