Ovidius lezen: voor iedereen net even anders.


22 juli 2019

Karten presenteert haar afstudeeronderzoek van de Universitaire lerarenopleiding over de invloed van gedifferentieerde aanpak om de lees- en vertaalvaardigheid te ontwikkelen en de motivatie te verhogen bij leerlingen in de 4de en 5de klas van het gymnasium. Zij maakte gebruik van vragenlijsten, hardopdenkprotocollen en interviews vooraf en na afloop van de interventie. De resultaten laten zien dat het vertrouwen van leerlingen toeneemt als ze een analytische aanpak volgen. Door de hogere resultaten neemt de motivatie ook toe.

Losse nummers van het vakdidactische themanummer van Lampas zijn te bestellen bij  Uitgeverij Verloren?.

Nummers ouder dan twee ja?ar zijn te downloaden op de site van  Tresaor?.


Jaar van uitgave: 2015
ISBN: 9789087045296

Karten, S. M. (2015). Ovidius lezen: voor iedereen net even anders. Een onderzoek naar het effect van differentiëren op de leesvaardigheid en motivatie van leerlingen in de bovenbouw. Lampas. Tijdschrift voor classici, 48(3), 314-325.