Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
aantal resultaten: 865
De Beeldenstorm Opdracht: Evalueren (en analyseren) 1. Inleiding De Beeldenstorm is een, waarschijnlijk niet zo eenvoudige, opdracht over verschillende perspectieven van waaruit men het verleden kan beoordelen. Leerlingen moeten om te beginnen beredeneren welke van drie (secundaire) bronnen over ...
Behoort bij: Lesbrief Geschiedenis De Beeldenstorm
12 maart 2015
Gerda Laqueur Opdracht : Creëren 1. Inleiding Deze opdracht heeft betrekking op ontwikkelingen en gebeurtenissen in Duitsland ten tijde van de Republiek van Weimar en het nationaalsocialisme. Een joods meisje, Gerda Laqueur, is direct na W.O.I zo kwaad op het verdrag van Versailles, dat zij hoop...
Behoort bij: Lesbrief Geschiedenis Gerda Laqueur
12 maart 2015
De Beeldenstorm (1566) Opdracht: analyseren en evalueren 1. Inleiding Vak g eschiedenis Schooltype/afdeling vmbo/havo/vwo Leerjaar k las 1 Tijdsinvestering 30-50 minuten Onderwerp De Beeldenstorm, horend bij tijdvak 5: tijd van Ontdekkers en hervormers (zestiende eeuw) / Vroegmoderne tijd Hogere...
Behoort bij: Lesbrief Geschiedenis De Beeldenstorm 1566
30 april 2015
De Olympische Spelen Opdracht: Analyseren 1. Inleiding In deze opdracht, die zowel betrekking heeft op de klassieke Griekse oudheid als het heden, doen leerlingen onderzoek naar verschillen tussen de oude en moderne Olympische Spelen. De opdracht kent twee versies. In de eerste is alleen de h...
Behoort bij: Lesbrief Geschiedenis De Olympische spelen
12 maart 2015
De O pstand 4 Opdracht: Analyseren 1. Inleiding Deze opdracht maakt deel uit van een serie opdrachten die allemaal betrekking hebben op de opstand van de Nederlanden tegen Spanje. Vak Geschiedenis Schooltype/afdeling vmbo/havo/vwo Leerjaar k las 1 Tijdsinvestering Variabel (afhankelijk van de...
Behoort bij: Lesbrief Geschiedenis De Opstand 4 levenslijn
30 april 2015
Balthasar Gerards Opdracht: Evalueren 1. Inleiding 'Balthasar Gerards' is, zoals bekend, de moordenaar van Willem van Oranje. In deze opdracht moeten leerlingen beredeneren waarom mensen, in heden en verleden, heel verschillend hebben geoordeeld over de (daad van de) moordenaar van Willem van Ora...
Behoort bij: Lesbrief Geschiedenis Balthasar Gerards
12 maart 2015
Inhoud!$A$1:$H$74 Inhoud!$1:$1 Kern Subkern CE Leerdoelen bb Leerdoelen kb Leerdoelen gt Geschiedenis en staatsinrichting van Nederland sinds 1848-1914 X 8.1.5. Je noemt de namen van de Nederlandse staatshoofden in de periode 1848-1914 en plaatst hen in de tijd: Willem II, Willem III en Wilhe...
Behoort bij: Leerdoelenkaart Geschiedenis bovenbouw vmbo
2 februari 2018
center -1148080 0 0 Gespreks leidraad PTA geschiedenis - havo/vwo Aan de hand van dit document kun je als vaksectie met elkaar in gesprek gaan over het opzetten of verbeteren van het PTA Geschiedenis. De vragen helpen je om gezamenlijk beredeneerde keuzes te maken die aansluiten bij landelijke ...
Behoort bij: Gespreksleidraad PTA geschiedenis havo/vwo
15 juni 2020