Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
aantal resultaten: 1748
Maatwerk bieden Soort instrument Model voor maatwerk/organisatie Doel Het inrichten van het onderwijsleerproces om zo goed mogelijk tegemoet te komen aan de niveauverschillen van de leerlingen. Leerplancomponent Groeperingsvormen op micro-niveau Vragen waar u mee aan de slag gaat Op basis waarva...
Behoort bij: 7 Micro groeperingsvormen binnen een klas CB docx
7 april 2016
Curriculair spinnenweb De kern van een leerplan op microniveau (een lessenreeks of onderwijsprogramma) betreft doorgaans de doelen en inhouden van het leren. Echter, onderwijs en daarmee ook een lessenreeks behelst meer dan alleen de doelen en inhouden. Het curriculaire spinnenweb van Van den A...
Behoort bij: Curriculaire spinnenweb
28 juli 2015
Maatwerkaanpassingen Lagere cognitie Zoekt u als leraar of intern begeleider suggesties om uw taalonderwijs op maat te maken voor leerlingen met specifieke onderwijsbehoeften? In deze notitie vindt u o verzichten van concrete suggesties op het gebied van taal- en leesonderwijs die leerkrachten...
17 juli 2019
Marshallplan Opdracht: Analyseren en evalueren 1. Inleiding In een werkboek staat de volgende opdracht over het Marshallplan. Bron Een spotprent uit de westelijke bezettingszone van 17 juli 1947. Rechts op de tekening zie je Stalin in gesprek met een groepje kinderen. Het bijschrift luidt: Van d...
Behoort bij: Lesbrief Geschiedenis Marshallplan
1 april 2015
Denkraam formatief evalueren Inleiding Op IKC de Bosmark herontwerpen leerkrachten hun lessen om formatief evalueren in te bedden in hun lespraktijk. Dat gebeurt aan de hand van een denkraam , als hulpmiddel om de vijf fasen van formatief evalueren te expliciteren . Waarom formatief evalu...
Behoort bij: Denkraam formatief evalueren
1 april 2021
De observatielijst bestaat uit twee delen. In het eerste algemene deel vul je de informatie in over het kind. Het invullen van het tweede deel geeft informatie over de ontwikkeling van het kind op het gebied van Engelse taal.
3 april 2019
Deze les is geschikt voor groep 4. De leerlingen onderzoeken verschillende vormen van voorwerpen met de handen én zetten verbeelding in om het voorwerp tot een levend wezen te maken.
9 december 2020