Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
aantal resultaten: 1293
De ligfiets Opdracht: a nalyseren 1. Inleiding In de onderbouw wordt nog niet zoveel gewerkt met formules. Toch kunnen leerlingen hiermee uitgedaagd worden, zeker als de context zich daartoe leent. In deze opdracht wordt leerlingen gevraagd om de snelheden die bereikt kunnen worden met een gewone...
Behoort bij: Lesbrief Natuurkunde De ligfiets
1 april 2015
Wat ik graag wil vertellen Opdracht: Analyseren 1. Inleiding Presenteren is een belangrijke vaardigheid. Leerlingen dienen zich op een juiste wijze uit te drukken, waarbij hun presentatie goed is opgebouwd en de taal passend is. Deze les besteedt aandacht aan presentatievaardigheid. Op basis van...
Behoort bij: Lesbrief Nederlands Wat ik graag wil vertellen
1 april 2015
Prooi en roofdier Opdracht: Evalueren. Hieronder staat een opdracht waarin van een leerling gevraagd wordt twee grafieken in één assenstelsel met elkaar te vergelijken en op basis van een logische redenering een conclusie te trekken. Hierbij zal een leerling gebruik moeten maken van gangbare wisk...
Behoort bij: Lesbrief Wiskunde Prooi en roofdier
12 maart 2015
Redeneren - I Opdracht: Evalueren. Hieronder staat een opdracht waarin van leerlingen gevraagd wordt uitspraken over een beschreven situatie te beoordelen. Daarbij zullen ze de eigen kennis over het onderwerp, in dit geval gemiddelde, moeten inzetten om de juiste conclusies te kunnen trekken. Ze ...
Behoort bij: Lesbrief Wiskunde Redeneren I
12 maart 2015
Redeneren - II Opdracht: Analyseren, evalueren. Hieronder staat een opdracht waarin van leerlingen gevraagd wordt op basis van een beschrijving een bijbehorende grafiek te schetsen. Daarbij zullen ze vanuit de situatie moeten redeneren over de eigenschappen die de grafiek zou moeten hebben. Hierb...
Behoort bij: Lesbrief Wiskunde Redeneren II
12 maart 2015
Observatieformulier FE-praktijken Fase 1: verwachtingen verhelderen Voorbeelden van ler aarsged rag De leraar bespreekt met leerlingen de leerdoelen van de les. De leraar bespreekt met leerlingen de leerdoelen voor een langere periode (bijv . een lessenreeks). De leraar bespreekt met leer...
Behoort bij: Observatieformulier FE-praktijken
17 juni 2019