Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
aantal resultaten: 3449
De Opstand 1 Opdracht: analyseren en evalueren 1. Inleiding Vak g eschiedenis Schooltype/afdeling vmbo/havo/vwo Leerjaar k las 1 Tijdsinvestering 30 minuten Onderwerp De Opstand, horend bij tijdvak 5: tijd van ontdekkers en hervormers (zestiende eeuw) / Vroegmoderne tijd Hogere denkvaardigheid A...
Behoort bij: Lesbrief Geschieden De Opstand 1
30 april 2015
De Beeldenstorm Opdracht: Evalueren (en analyseren) 1. Inleiding De Beeldenstorm is een, waarschijnlijk niet zo eenvoudige, opdracht over verschillende perspectieven van waaruit men het verleden kan beoordelen. Leerlingen moeten om te beginnen beredeneren welke van drie (secundaire) bronnen over ...
Behoort bij: Lesbrief Geschiedenis De Beeldenstorm
12 maart 2015
De Olympische Spelen Opdracht: Analyseren 1. Inleiding In deze opdracht, die zowel betrekking heeft op de klassieke Griekse oudheid als het heden, doen leerlingen onderzoek naar verschillen tussen de oude en moderne Olympische Spelen. De opdracht kent twee versies. In de eerste is alleen de h...
Behoort bij: Lesbrief Geschiedenis De Olympische spelen
12 maart 2015
De O pstand 4 Opdracht: Analyseren 1. Inleiding Deze opdracht maakt deel uit van een serie opdrachten die allemaal betrekking hebben op de opstand van de Nederlanden tegen Spanje. Vak Geschiedenis Schooltype/afdeling vmbo/havo/vwo Leerjaar k las 1 Tijdsinvestering Variabel (afhankelijk van de...
Behoort bij: Lesbrief Geschiedenis De Opstand 4 levenslijn
30 april 2015
Gerda Laqueur Opdracht : Creëren 1. Inleiding Deze opdracht heeft betrekking op ontwikkelingen en gebeurtenissen in Duitsland ten tijde van de Republiek van Weimar en het nationaalsocialisme. Een joods meisje, Gerda Laqueur, is direct na W.O.I zo kwaad op het verdrag van Versailles, dat zij hoop...
Behoort bij: Lesbrief Geschiedenis Gerda Laqueur
12 maart 2015
Wat kan bij elkaar - II Opdracht: Analyseren. Inleiding In onderstaande opdracht wordt van een leerling gevraagd om wiskundige objecten (lineaire vergelijkingen) in groepen te verdelen op basis van eigen argumenten. Zie ook de opdracht Wat kan bij elkaar I , een vergelijkbare opdracht rond me...
Behoort bij: Lesbrief Wiskunde Wat kan bijelkaar II
29 mei 2015