Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
aantal resultaten: 788
Tips en aanwijzingen voor het analyseren en interpreteren van interviewgegevens Schrijf ieder interview uit op hoofdpunten voordat u een volgend interview gaat houden (bij voorkeur binnen een dag na het houden ervan). Op deze manier voorkomt u verwarring van gegevens. Ga na op welke punten de int...
31 oktober 2016
Tips en aanwijzingen voor het analyseren en interp reteren van leerverslaggegevens Kijk de leerverslagen na en stel per vraag de scores vast. Als het leerverslag door leerlingen is gemaakt bekijk op welke punten de leerverslaggegevens overeenkomen met wat u in de basisvisie heeft aangegeven me...
31 oktober 2016
Tips en aanwijzingen voor het analyseren en interpreteren van logboekgegevens Logboeken hoeven alleen bewerkt te worden als het er veel zijn (meer dan 10 bijvoorbeeld). Als u logboeken gaat bewerken, orden de gegevens dan naar de centrale evaluatievragen. Ga na op welke punten de logboekgegevens ...
31 oktober 2016
Tips en aanwijzingen voor het analyseren en interpreteren van observatiegegevens Schrijf iedere observatie uit op hoofdpunten voordat u een volgende observatie gaat houden (zo mogelijk binnen een dag na het houden ervan). Orden de hoofdpunten naar de centrale evaluatievragen. De samenvatting kan,...
31 oktober 2016
Leerlingtoets Om te achterhalen wat leerlingen geleerd hebben, kunnen ze een toets maken. In sommige gevallen bevat het lesmateriaal zelf een toets. In andere gevallen zult u een aparte toets moeten ontwikkelen. Omdat toetsvragen afhankelijk zijn van de doelstellingen, inhoud en de werkvormen die...
Behoort bij: Toets SLO Leerplanevaluatie Taakhulp2 1
31 oktober 2016
Checklist 'leerlinggerichtheid' Toelichting Met behulp van dit instrument kunt uzelf, of uw collega, nagaan in hoeverre leerlingen voldoende uit de voeten kunnen met de les(senreeks). In hoeverre verwacht u dat het bruikbaar zal zijn voor de leerlingen? Is het taalgebruik begri jpelijk voor l...
Behoort bij: Checklist leerlinggerichtheid
5 november 2019
Aardrijkskunde China als wereldmacht Opdracht: 'Evalueren' 1. Inleiding Al te vaak worden kwalificaties aan mensen, landen of voorwerpen toebedeeld in superlatieven. De beste voetballer ooit, het mooiste ontwerp, het sterkste land en ga zo maar door. Wanneer het voorkomt in reclames weten we dat ...
Behoort bij: Lesbrief Aadrijkskunde China Wereldwijs
30 april 2015
Aardrijkskunde bevolkingsspreiding in de VS Opdracht: ' A nalyseren '' 1. Inleiding Kaartanalyse en kaartinterpretatie behoren tot de belangrijkste geografische vaardigheden. Kaarten bevatten informatie, maar die is niet altijd direct zichtbaar. Het systematisch aanleren van kaartvaardigheden ...
Behoort bij: Lesbrief Aardrijkskunde Bevolkingsspreiding VS
30 april 2015
Aardrijkskunde de gesteentekringloop Opdracht: 'Creëren' 1. Inleiding Stenen en mineralen vormen letterlijk de grond onder onze voeten. Het verzamelen van gesteentes en mineralen is een hobby voor veel mensen. Het herkennen of determineren van gesteentes is een leuke en interessante opdracht vo...
Behoort bij: Lesbrief Aardrijkskunde De gesteentekringloop
12 maart 2015