Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
aantal resultaten: 1188
Variant 2: determinatie-instrument voor de docent, gebaseerd op de taxonomie van De Block (Lahuis, 1986) Naam leerling: Leerjaar: . Vak: ... Docent: . Gelieve een determinant alleen in te vullen als u daarover voldoende weet. A. Vakspecifieke cognitieve ontwikkeling *1 2 3 4 1 De leerling ...
Behoort bij: Determinatie instrument Variant 2
6 juli 2017
Variant 3: determinatie-instrument voor de docent, gebaseerd op OBIT van APS (Spijkerboer et al, 2007) OBIT is in de eerste plaats ontwikkeld als instrument om docenten te helpen in hun onderwijs verschillende cognitieve niveaus te onderscheiden. OBIT staat voor onthouden, begrijpen, integreren e...
Behoort bij: Determinatie instrument Variant 3
6 juli 2017
Variant 4: determinatie-instrument voor de docent, gebaseerd op RTTI van Docentplus (Drost & Verra, 2013) RTTI is in de eerste plaats bedoeld als ontwikkelinstrument en taal over leren. RTTI staat voor reproduceren, training, transfer en integreren. RTTI kan ook voor determinatie worden gebruikt,...
Behoort bij: Determinatie instrument Variant 4
6 juli 2017
Inbedden DTT binnen de lessen Nederlands Besteed in de les aandacht aan de inhouden van de verschillende hoofd- en deelaspecten. Laat leerlingen bij de aspecten concrete voorbeelden noemen: wat wordt bedoeld met het hoofdaspect opbouw, met het deelaspect juiste toon? Hiervoor kun je leerlinge...
Behoort bij: diagnose leerling van schrijfvaardigheid2 0
20 januari 2017
Inbedden DTT binnen de lessen Nederlands Een stappenplan: Besteed in de les aandacht aan de inhouden van de verschillende hoofd- en deelaspecten. Laat leerlingen bij de aspecten concrete voorbeelden noemen: wat wordt bedoeld met het hoofdaspect opbouw, met het deelaspect juiste toon? Hiervoor...
Behoort bij: diagnose leerling van schrijfvaardigheid
8 februari 2017