Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
aantal resultaten: 6093
Tips en aanwijzingen voor het analyseren en interp reteren van leerverslaggegevens Kijk de leerverslagen na en stel per vraag de scores vast. Als het leerverslag door leerlingen is gemaakt bekijk op welke punten de leerverslaggegevens overeenkomen met wat u in de basisvisie heeft aangegeven me...
31 oktober 2016
Tips en aanwijzingen voor het analyseren en interpreteren van logboekgegevens Logboeken hoeven alleen bewerkt te worden als het er veel zijn (meer dan 10 bijvoorbeeld). Als u logboeken gaat bewerken, orden de gegevens dan naar de centrale evaluatievragen. Ga na op welke punten de logboekgegevens ...
31 oktober 2016
Tips en aanwijzingen voor het analyseren en interpreteren van observatiegegevens Schrijf iedere observatie uit op hoofdpunten voordat u een volgende observatie gaat houden (zo mogelijk binnen een dag na het houden ervan). Orden de hoofdpunten naar de centrale evaluatievragen. De samenvatting kan,...
31 oktober 2016
Tips en aanwijzingen voor het analyser en en interpreteren van toetsen Bij het analyseren van toetsen gaat het niet alleen om het aantal voldoendes en onvoldoendes. Door toetsen zorgvuldig te analyseren kunt u bepalen waar leerstof verbeterd moet worden, welke vormen van ondersteuning u moet bied...
31 oktober 2016
Tips voor het bespreken van revisievoorstellen Conclusies evaluatie Wat gaan we bespreken: licht in ieder geval kort toe hoe de evalu atie is uitgevoerd, wat de belangrijkste resultaten zijn en wat voor elk verbeterpunt de revisievoorstellen zijn. Een format voor de bespreking van de evaluatie: ...
31 oktober 2016
Tips voor het ontwikkelen/aanpassen van instrumenten Op basis van de evaluatievraag heeft u één of meerdere evaluatie methoden gekozen. Per methode heeft u aangegeven welke activiteiten u gaat uitvoeren en welke instrumenten u daarbij wenst te gebruiken. Om de gewenste gegevens boven tafel t...
31 oktober 2016
Voorwoord In onderstaande tekst wordt subdomein C 1 toegelicht. Dit subdomein vormt onderdeel van het schoolexamen. De toelichting is geschreven d oor een werkgroep bestaande uit twee leden van de VECON en zes docenten uit het veld. Dit gebeurde onder leiding van Marc den Elzen , leerp...
Behoort bij: Toelichting bij domein C1 definitief
13 april 2017
Voorwoord In onderstaande tekst wordt subdomein D1 toegelicht. Dit subdomein vormt onderdeel van het schoolexamen. De toelichting is geschreven d oor een werkgroep bestaande uit twee leden van de VECON en zes docenten uit het veld. Dit gebeurde onder leiding van Marc den Elzen , leerp...
Behoort bij: Toelichting bij domein D1 definitief
13 april 2017