Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
aantal resultaten: 975
Tips en aanwijzingen voor het analyser en en interpreteren van toetsen Bij het analyseren van toetsen gaat het niet alleen om het aantal voldoendes en onvoldoendes. Door toetsen zorgvuldig te analyseren kunt u bepalen waar leerstof verbeterd moet worden, welke vormen van ondersteuning u moet bied...
31 oktober 2016
Analysemodel: van leraar- naar leerlinggestuurd Soort instrument Analysemodel/checklist Doel Nagaan in hoeverre de sturing en begeleiding van leerlingen leraar- dan wel leerlinggestuurd plaatsvindt en beoordelen wat hierin wenselijk is. Leerplancomponent Rol van de leraar op meso-niveau Vragen...
Behoort bij: 6 Meso van leraar naar leerlinggestuurd CB
13 mei 2016
Doorloopspel Toelichting Het doorloopspel haalt u als onderwijsontwikkelaar even uit het hier en nu en laat u nadenken over het toekomstige gebruik van de ontwikkelopbrengsten. In spelvorm gaat u samen met collega's na of uw les(senreeks) bestand is tegen allerlei onvoorziene situaties die met ...
Behoort bij: Doorloopspel
5 november 2019
14 februari 2019
Leerlingtoets Om te achterhalen wat leerlingen geleerd hebben, kunnen ze een toets maken. In sommige gevallen bevat het lesmateriaal zelf een toets. In andere gevallen zult u een aparte toets moeten ontwikkelen. Omdat toetsvragen afhankelijk zijn van de doelstellingen, inhoud en de werkvormen die...
Behoort bij: Toets SLO Leerplanevaluatie Taakhulp2 1
31 oktober 2016