Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
aantal resultaten: 533
Samenvatten met een sudoku: Stevigheid en beweging met Sudoku Opdracht: a nalyseren 1. Inleiding Een (biologische) sudoku is een werkvorm die bij nagenoeg elk onderwerp gebruikt kan worden. Leerlingen krijgen twaalf begrippen voorgeschoteld. Negen daarvan moeten zij zodanig in de sudoku plaats...
Behoort bij: Lesbrief Biologie Stevigheid en beweging met Sudoku
30 april 2015
De Opstand 3 Opdracht: evalueren 1. Inleiding Deze opdracht maakt deel uit van een serie opdrachten die allemaal betrekking hebben op de opstand van de Nederlanden tegen Spanje. Vak G eschiedenis Schooltype/afdeling vmbo/havo/vwo Leerjaar K las 1 Tijdsinvestering 1 lesuur Onderwerp De Opstand,...
Behoort bij: Lesbrief Geschiedenis De Opstand 3
30 april 2015
De sneeuwpop Opdracht : Creëren en 'Evalueren' 1. Inleiding Aan de hand van een Concept Cartoon verdiepen leerlingen zich in de vraag of een sneeuwpop eerder smelt mét een jas aan of zónder een jas. Een Concept Cartoon is de visuele presentatie van een alledaagse situatie. Vanuit verschillende g...
Behoort bij: Lesbrief Natuurkunde De sneeuwpop
12 maart 2015
Lenzenstelsel Opdracht: ' Analyseren en Evalueren ' 1. Inleiding In de onderbouw wordt de lenzenformule toegepast op een situatie met één lens. Maar de meeste optische instrumenten bestaan uit meerdere lenzen. Deze combinatie van lenzen is bedoeld om zoveel mogelijk afbeeldingsfouten te compense...
Behoort bij: Lesbrief Natuurkunde lenzenstelsel
12 maart 2015
Proefwerkcijfers Opdracht: Evalueren. Hieronder staat een opdracht waarin van een leerling gevraagd wordt twee representaties van data met elkaar te vergelijken en op basis hiervan, door logisch redeneren, een conclusie te trekken, waarbij gebruik gemaakt wordt van gangbare wiskundige termen (vak...
Behoort bij: Lesbrief Wiskunde Proefwerkcijfers
12 maart 2015
Prooi en roofdier Opdracht: Evalueren. Hieronder staat een opdracht waarin van een leerling gevraagd wordt twee grafieken in één assenstelsel met elkaar te vergelijken en op basis van een logische redenering een conclusie te trekken. Hierbij zal een leerling gebruik moeten maken van gangbare wisk...
Behoort bij: Lesbrief Wiskunde Prooi en roofdier
12 maart 2015
Redeneren - I Opdracht: Evalueren. Hieronder staat een opdracht waarin van leerlingen gevraagd wordt uitspraken over een beschreven situatie te beoordelen. Daarbij zullen ze de eigen kennis over het onderwerp, in dit geval gemiddelde, moeten inzetten om de juiste conclusies te kunnen trekken. Ze ...
Behoort bij: Lesbrief Wiskunde Redeneren I
12 maart 2015
Redeneren - II Opdracht: Analyseren, evalueren. Hieronder staat een opdracht waarin van leerlingen gevraagd wordt op basis van een beschrijving een bijbehorende grafiek te schetsen. Daarbij zullen ze vanuit de situatie moeten redeneren over de eigenschappen die de grafiek zou moeten hebben. Hierb...
Behoort bij: Lesbrief Wiskunde Redeneren II
12 maart 2015
Verdwenen of erbij Opdracht: Evalueren. Hieronder staat een opdracht waarin van leerlingen gevraagd wordt twee uitgewerkte oplossingen van een vergelijking van een ander te beoordelen. Daarbij kunnen leerlingen de twee uitwerkingen met elkaar vergelijken en de juiste kiezen. Vergelijkbare opdrach...
Behoort bij: Lesbrief Wiskunde Verdwenen of erbij
29 mei 2015
Beproefde les / lessenserie Verbod op wilde circusdieren. Doo r Mariët Janssen (Magistur Alvinus, Sneek) en Theun Meestringa Schooltype, leerjaar 3 gymnasium Tijdsinvestering 9 lesuren Typering GLS lezen om te schrijven schrijven om te lezen genre/register centraal vertrekpunt inhoud ander vak...
Behoort bij: Lessenserie verbod op wilde circusdieren
5 januari 2017