Zoeken
verfijn de resultaten
Aan het begin van een les(senserie) ontvangen leerlingen een boarding pass rondom een onderwerp/thema.
Vraag de leerlingen aan het einde van de les één ding in te vullen wat ze makkelijk vonden (plus), één ding wat ze moeilijk vonden (minus) en één ding wat ze boeiend/interessant vonden.
Laat leerlingen twee tot vijf minuten voor het einde van de les, één minuut lang nadenken over wat ze geleerd hebben tijdens de les. Vervolgens gaan alle leerlingen staan.
Geef alle leerlingen een post-it of kaartje en stel één open vraag (of hooguit twee) over de stof die dat uur behandeld is. De vraag gaat over de stof waarvan de docent wil weten of het voldoende beheerst wordt of dat er nog meer tijd aan besteed moet worden. In stilte schrijven leerlingen het antwoord op een post-it. De post-it plakken ze op of naast de deur wanneer ze de klas verlaten.
Vraag leerlingen om de volgende drie dingen op één post-it te schrijven:
- Eén ding wat ze leuk vonden tijdens de les
- Twee vragen die ze nog hebben aan het einde van de les.
- Drie dingen die ze verwachten op een toets
De leerlingen plakken de post-it op de deur bij het verlaten van de klas.