Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
aantal resultaten: 1535
Walvisjacht verantwoord? Opdracht: E valueren 1. Inleiding Leerlingen gaan zich in deze opdracht een mening vormen over de walvisjacht in Japan. Is deze jacht nodig en mag de Japanner nog walvisvlees eten? Om de vaardigheid evalueren te oefenen doen de leerlingen een peer-beoordeling. Deze opdra...
Behoort bij: Lesbrief Biologie Walvisjacht verantwoord
12 maart 2015
De ligfiets Opdracht: a nalyseren 1. Inleiding In de onderbouw wordt nog niet zoveel gewerkt met formules. Toch kunnen leerlingen hiermee uitgedaagd worden, zeker als de context zich daartoe leent. In deze opdracht wordt leerlingen gevraagd om de snelheden die bereikt kunnen worden met een gewone...
Behoort bij: Lesbrief Natuurkunde De ligfiets
1 april 2015
Het weer Opdracht : Analyseren 1. Inleiding Het weer wordt altijd besproken in Nederland. Het is veranderlijk en daarom interessant voor onderzoek. In deze opdracht leren leerlingen iets alledaags door de dagelijkse weersvoorspellingen zelf te controleren via hun eigen waarnemingen en metingen. ...
Behoort bij: Lesbrief Natuurkunde Het weer
12 maart 2015
Lenzenstelsel Opdracht: ' Analyseren en Evalueren ' 1. Inleiding In de onderbouw wordt de lenzenformule toegepast op een situatie met één lens. Maar de meeste optische instrumenten bestaan uit meerdere lenzen. Deze combinatie van lenzen is bedoeld om zoveel mogelijk afbeeldingsfouten te compense...
Behoort bij: Lesbrief Natuurkunde lenzenstelsel
12 maart 2015
Muizenvalvoertuig Opdracht: ' Creëren en 'Evalueren' 1. Inleiding Aan de hand van de ontwerpcyclus denken leerlingen na over het ontwerpen van een voertuig dat wordt aangedreven door een muizenval. Het voertuig moet zo ver mogelijk komen, het liefst verder dan de voertuigen die door andere groepj...
Behoort bij: Lesbrief Natuurkunde Muizenvalvoertuig
12 maart 2015