Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
aantal resultaten: 2110
4. Statistische uitspraken doen Boekje 4 havo wiskunde A, domein E: Statistiek Uitwerkingen Verantwoording left 33020 2015 , SLO (nationaal expertisecentrum leerplanontwikkeling), Enschede Dit lesmateriaal is ontwikkeld in het kader van de nieuwe examenprogrammas zoals voorgesteld door de co...
16 augustus 2019
Je zal de spitsmuis maar zijn.. Opdracht : Analyseren 1. Inleiding Bij deze opdracht gaan de leerlingen zelf een voedselweb maken met behulp van gegevens over organismen. Aan de hand van het zelfgemaakte voedselweb beantwoorden de leerlingen analysevragen. Er worden veranderingen aangebracht in ...
Behoort bij: Lesbrief Biologie Je zal de spitsmuis maar zijn
12 maart 2015
Docente nhandleiding Lessenserie Kritisch denken Een kritische houding ontwikkelen in de bètavakken Vak/leergebied Scheikunde Kan ook vakoverstijgend in de bètavakken worden aangeboden. Schooltype/afdeling Voortgezet onderwijs Leerjaar Havo-vwo klas 4 en verder Is aan te passen naar havo-vwo...
Behoort bij: Grenzen aan de Chemie, docentenhandleiding
20 augustus 2020
bjbj Het ontwikkelen van opdrachten voor talentontwikkeling Doel Verschillende onderdelen voor talentontwikkeling op dezelfde wijze overzichtelijk beschrijven voor leerlingen Soort instrument Stappenplan met voorbeelden van formats voor opdrachtomschrijvingen Te gebruiken in de fase Ontwerpen Beoogd...
Behoort bij: Opdrachten talentontwikkeling
17 februari 2016
Maatwerkaanpassingen Lagere cognitie Zoekt u als leraar of intern begeleider suggesties om uw taalonderwijs op maat te maken voor leerlingen met specifieke onderwijsbehoeften? In deze notitie vindt u o verzichten van concrete suggesties op het gebied van taal- en leesonderwijs die leerkrachten...
17 juli 2019
bjbjLULU vn vn vn 2p jr vn vn vn Thema Eten en drinken Thema-activiteiten voor 8-12 jarigen Thema Eten en drinken Thema-activiteiten voor 8-12 jarigen Auteurs Wim Hoogendijk Dineke de Hair Francien Schoondermark Projectleiding Nina Boswinkel (FIsme Ineke Ginjaar (CED-Groep Jos ter Pelle (SLO HYPERLI...
Behoort bij: Regenboog Thema Eten en drinken 040111
4 april 2019
De Olympische Spelen Opdracht: Analyseren 1. Inleiding In deze opdracht, die zowel betrekking heeft op de klassieke Griekse oudheid als het heden, doen leerlingen onderzoek naar verschillen tussen de oude en moderne Olympische Spelen. De opdracht kent twee versies. In de eerste is alleen de h...
Behoort bij: Lesbrief Geschiedenis De Olympische spelen
12 maart 2015
Wat kan bij elkaar - II Opdracht: Analyseren. Inleiding In onderstaande opdracht wordt van een leerling gevraagd om wiskundige objecten (lineaire vergelijkingen) in groepen te verdelen op basis van eigen argumenten. Zie ook de opdracht Wat kan bij elkaar I , een vergelijkbare opdracht rond me...
Behoort bij: Lesbrief Wiskunde Wat kan bijelkaar II
29 mei 2015
Evaluatie van een T&T - opdracht Met dit formulier kan een T&T opdracht geëvalueerd worden op de bijdrage aan de eisen van het examenprogramma. Deze evaluatie wordt uitgevoerd door een collega/docent of een externe deskundige. Op basis van de a ntwoorden op de vragen, kunnen in kolo...
Behoort bij: TenT Evaluatieformulier definitief november 2017
10 november 2017
Werken aan vaktaal / taalgerichte vaklessen ontwerpen Draaiboek voor een professionaliseringstraject C oncept 1, 1 september 2013 Maaike Hajer , Bart van der Leeuw 2073910 2560320 Verantwoording 2013 SLO (nationaal expertisecentrum leerplanontwikkeling), Enschede In samenwerking met d...
Behoort bij: Werken aan Vaktaal Taalgerichte vaklessen ontwerpen
30 augustus 2016