Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
aantal resultaten: 2491
Beproefde les / lessenserie Angstzweet: geïntegreerd literatuur, lees- en schrijfonderwijs Door Caroline Wisse Weldam (St. Gregorius College, Utrecht) en Gerdineke van Silfhout Schooltype, leerjaar Vmbo-tl, leerjaar 3 Tijdsinvestering 6 of 7 lessen Typering GLS lezen om te schrijven schrijven o...
5 januari 2017
Betoog: tekst waarmee je als schrijver de lezers wilt overtuigen van jouw standpunt Beproefde les / lessenserie Argumenten voor en tegen: het schrijven van een betoog Schooltype, leerjaar 4 havo Tijdsinvestering 4 lessen Typering GLS lezen om te schrijven schrijven om te lezen genre/register ce...
5 januari 2017
TOETSPLAN cohort : . school jaren : . Toets /opdracht 1. 2. . 3 . 4 . Proces (leidend tot product) Product Competentie-ontwikkeling Groeps- of individueel cijfer? Feedback moment ( Ja/nee ) Wie beoordeelt (mee)? ( Docent/peer/student/ externe beoordelaar) Toets /opdracht 5 . 6. ....
Behoort bij: Toetsplan
6 augustus 2018
230505 6815455 0 0 Kernvragen beoordeling Soort instrument Vragen over beoordeling met met mogelijke denkrichtingen. Doel Door de beantwoording van de vragen komen tot een passende invulling van de beoordeling. De voorbeelden kunnen hierbij helpen. Op meso -niveau kunnen de vragen ingezet worden...
Behoort bij: 13 Micro Meso Beoordeling Kernvragen MH
7 april 2016
Zeilschool 'Voor de Wind' Eindterm 30 De kandidaat kan informatiestromen beschrijven in een kleine organisatie . Eindterm 31 De kandidaat kan informatiebehoeften analyseren en op basis daarvan een eenvoudige database ontwerpen, maken en gebruiken . Kenmerken van de opdracht In deze projectopdrach...
Behoort bij: 30 31 zeilschool voor de wind
20 april 2016
Suggestie les / lessenserie Dat verzin je toch niet! Fictie en non-fictie Schooltype, leerjaar Leerjaar 1, hv Tijdsinvestering 2 lessen Typering GLS lezen om te schrijven schrijven om te lezen genre/register centraal vertrekpunt inhoud andere vakken Leerlingen schrijven korte teksten om fictie...
Behoort bij: Fictie non fictie
4 mei 2016
Blad1!$A$1:$I$93 Blad1!$1:$2 Subkern Leerdoel Kern 1.1. Keuzes maken 3.1. Vraag en aanbod 6.1. Risico en verzekeren 6.3. Risico en beleggen 8.3. Conjuncturele verschijnselen 1. Schaarste 1. Je kan uitleggen dat beperkte middelen dwingen tot het maken van keuzes. 2. Ruil 3. Markt 4. Ruilen over ...
Behoort bij: Leerdoelenkaart economie onderbouw
10 november 2017
A utarkisch huis Opdracht: Creëren 1. Inleiding Met zon- en windenergie binnen handbereik waren de mogelijkheden nog nooit zo groot als vandaag om onafhankelijk te zijn van energie. Dus bouw je eigen windmolen, leg je dak vol zonnepanelen en zorg voor een volledig geïsoleerd huis. Van oudsher wor...
Behoort bij: Lesbrief Natuurkunde Autarkisch huis
1 april 2015
Hoezo vlieglawaai niet meetbaar? Opdracht : Evalueren 1. Inleiding Aan de hand van een artikel in de Volkskrant buigen leerlingen zich over de meetbaarheid van vlieglawaai. Daarvoor doen de leerlingen onderzoek naar de wijze waarop een organisatie sinds 2004 de politiek probeert te overtuigen va...
Behoort bij: Lesbrief Natuurkunde Hoezo vlieglawaai niet meetbaar
12 maart 2015
Wat is de beste energiebron? Opdracht : Evalueren 1. I nleiding Leerlingen gaan van verschillende energiebronnen de voor- en nadelen onderzoeken en vormen zich hierover een mening op basis van argumenten. Zij uiten hun mening in een discussie en reflecteren hierop door het schrijven van een arti...
Behoort bij: Lesbrief Natuurkunde Wat is de beste energiebron
12 maart 2015