Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
aantal resultaten: 1320
Vergelijking tussen de vmbo competenties en de algemene vaardigheden uit kerndeel a van het conceptexamenprogramma Groen Competenties vmbo Kerndeel a (Zie voor uitwerking beroepsgerichte algemene competenties 120701 Cito) Beslissen en activiteiten initiëren 4 . Plannen en organiseren in ...
Behoort bij: Conversietabel Groen
26 mei 2016
Curriculair spinnenweb De kern van een leerplan op microniveau (een lessenreeks of onderwijsprogramma) betreft doorgaans de doelen en inhouden van het leren. Echter, onderwijs en daarmee ook een lessenreeks behelst meer dan alleen de doelen en inhouden. Het curriculaire spinnenweb van Van den A...
Behoort bij: Curriculaire spinnenweb
28 juli 2015
Determinatieformulier voor de leerling (vul voor- en achterkant in!) A. Leerhouding bij de vakken Omcirkel: 1 = Hier ben ik het helemaal mee on eens . 2 = Hier ben ik het mee on eens. 3 = Hier ben ik het mee eens. 4 = Hier ben ik het helemaal mee eens. Vul zelf de andere vakken in die je v...
Behoort bij: Determinatieinstrument voor de leerling
6 juli 2017
Een instrumentarium voor determinatie in de theoretische leerweg van het vmbo Toelichting voor docent en mentor Waarom een determinatie-instrument voor de theoretische leerweg van het vmbo? Vmbo-tl is een opleiding die voorbereidt op twee vervolgopleidingen: mbo en havo. Vmbo-tl-scholen en -afd...
Behoort bij: Determinatie instrument Toelichting
6 juli 2017
Variant 1: determinatie-instrument voor de docent, gebaseerd op de gereviseerde taxonomie van Bloom (Anderson et al, 2001) Naam l eerling: Leerjaar: Vak: .. Docent: . Gelieve een determinant alleen in te vullen als u daarover voldoende weet. A. Vakspecifieke cognitieve ontwikkeling *...
Behoort bij: Determinatie instrument Variant 1
6 juli 2017
Variant 2: determinatie-instrument voor de docent, gebaseerd op de taxonomie van De Block (Lahuis, 1986) Naam leerling: Leerjaar: . Vak: ... Docent: . Gelieve een determinant alleen in te vullen als u daarover voldoende weet. A. Vakspecifieke cognitieve ontwikkeling *1 2 3 4 1 De leerling ...
Behoort bij: Determinatie instrument Variant 2
6 juli 2017
Variant 3: determinatie-instrument voor de docent, gebaseerd op OBIT van APS (Spijkerboer et al, 2007) OBIT is in de eerste plaats ontwikkeld als instrument om docenten te helpen in hun onderwijs verschillende cognitieve niveaus te onderscheiden. OBIT staat voor onthouden, begrijpen, integreren e...
Behoort bij: Determinatie instrument Variant 3
6 juli 2017