Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
aantal resultaten: 4318
Twee adviezen van de Koninklijke Nederlandse Academie van Wetenschappen (KNAW, 2003a en b) vormen de basis voor de aandacht voor concepten en contexten in het onderwijs in Nederland.
15 december 2017
Contextscan schooleigen curriculumontwikkeling Soort instrument Vragenlijst op papier (onderaan dit document) en digitaal (zie link onderaan dit document) Doel Context van de school in kaart brengen om zodoende te kijken welke ambities de school aankan wat betreft schooleigen curriculumontwik...
Behoort bij: contextscan aan de slag
5 december 2017
Criterialijst evalueren ontwerpeisen Toelichting Om te achterhalen of uw les(senreeks) daadwerkelijk beantwoordt aan uw geformuleerde ontwerpeisen , en om na te gaan om de les(senreeks) ook logisch in elkaar steekt, is het nalopen van een criterialijst een goede evaluatieactiviteit. ...
Behoort bij: Criterialijst evalueren ontwerpeisen
28 juli 2015
Curriculair spinnenweb De kern van een leerplan op microniveau (een lessenreeks of onderwijsprogramma) betreft doorgaans de doelen en inhouden van het leren. Echter, onderwijs en daarmee ook een lessenreeks behelst meer dan alleen de doelen en inhouden. Het curriculaire spinnenweb van Van den A...
Behoort bij: Curriculaire spinnenweb
28 juli 2015