Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
aantal resultaten: 533
De ligfiets Opdracht: a nalyseren 1. Inleiding In de onderbouw wordt nog niet zoveel gewerkt met formules. Toch kunnen leerlingen hiermee uitgedaagd worden, zeker als de context zich daartoe leent. In deze opdracht wordt leerlingen gevraagd om de snelheden die bereikt kunnen worden met een gewone...
Behoort bij: Lesbrief Natuurkunde De ligfiets
1 april 2015
Elektrische schakeling Opdracht: a nalyseren 1. Inleiding In de onderbouw van het vmbo leren leerlingen stroomkringen te maken met een spanningsbron en één of meerdere lampjes. In zo'n schakeling met meerdere lampjes staan de lampjes óf parallel óf in serie geschakeld. Zij leren dat als in een s...
Behoort bij: Lesbrief Natuurkunde Elektrische schakeling
1 april 2015
Bronnen en lessuggesties bij het keuzevak Geüniformeerde dienstverlening en veiligheid Voor eindt ermen behorende bij deeltaak 6.1 6 .1 . Werken bij defensie: https://werkenbijdefensie.nl/werken-bij/toelatingseisen-en-keuring/marine.html Werken bij de politie https://www.youtube.com/watch?v=oDP...
25 april 2019
Kijkwijzer collegiale lesobservatie Toelichting Met deze kijkwijzer kan de lesuitvoering met de les(senreeks) en daarmee de werkelijke bruikbaarheid van deze les(senreeks) worden geëvalueerd. U vraagt uw collega om één of meerdere lessen te observeren. Afhankelijk van de les worden wellicht nie...
Behoort bij: Kijkwijzer collegiale lesobservatie
5 november 2019
Checklist docenthandelen Toelichting Behalve het evalueren van de lessenreeks zelf, is het ook waardevol om het docenthandelen met de lessenreeks te evalueren. Het materiaal kan namelijk nog zo goed zijn maar als de docent de beoogde doelstellingen niet voor het voetlicht krijgt, worden deze doe...
Behoort bij: Checklist docenthandelen
5 november 2019
CHECKLIST PTA | Nederlands 1. Heeft je school een visie beschreven op onderwijs en leren van taal / Nederlands (bijv. in het schoolplan, in een visiestuk), en heeft je PTA er rekening mee gehouden? Zo ja, waar blijkt dat uit? REACTIE VERBETERPUNTEN 2. Heeft de vaksectie een visie op de impleme...
Behoort bij: Checklist PTA Nederlands
27 november 2019
CHECKLIST PTA | MVT 1. Heeft je school een visie beschreven op onderwijs en leren van MVT (bijv. in het schoolplan, in een visiestuk), en heeft je PTA er rekening mee gehouden? Zo ja, waar blijkt dat uit? REACTIE VERBETERPUNTEN 2. Heeft de vaksectie een visie op de implementatie van het het E...
Behoort bij: Checklist PTA MVT
27 november 2019
Thuiswerkopdrachten voor het praktijkonderwijs en vso (arbeid) Extra t aakkaart met praktische activiteiten voor textiel verzorgen Leerkrachtmateriaal SLO heeft een extra taakkaart ontwikkeld met praktische activiteiten voor het verzorgen van textiel. Deze taakkaart is een aanvulling op de...
4 januari 2021
Wat is het verschil tussen het huidige en gewenste onderwijs ? Vanuit verschillende perspectieven bekeken Als je vanuit verschillende perspectieven het huidige met het gewenste onderwijs vergelijkt , krijg je inzicht in de wensen van alle betrokkenen en eventuele knelpunten. Da n wee...
16 februari 2023