Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
aantal resultaten: 820
Variant 2: determinatie-instrument voor de docent, gebaseerd op de taxonomie van De Block (Lahuis, 1986) Naam leerling: Leerjaar: . Vak: ... Docent: . Gelieve een determinant alleen in te vullen als u daarover voldoende weet. A. Vakspecifieke cognitieve ontwikkeling *1 2 3 4 1 De leerling ...
Behoort bij: Determinatie instrument Variant 2
6 juli 2017
Variant 3: determinatie-instrument voor de docent, gebaseerd op OBIT van APS (Spijkerboer et al, 2007) OBIT is in de eerste plaats ontwikkeld als instrument om docenten te helpen in hun onderwijs verschillende cognitieve niveaus te onderscheiden. OBIT staat voor onthouden, begrijpen, integreren e...
Behoort bij: Determinatie instrument Variant 3
6 juli 2017
Variant 4: determinatie-instrument voor de docent, gebaseerd op RTTI van Docentplus (Drost & Verra, 2013) RTTI is in de eerste plaats bedoeld als ontwikkelinstrument en taal over leren. RTTI staat voor reproduceren, training, transfer en integreren. RTTI kan ook voor determinatie worden gebruikt,...
Behoort bij: Determinatie instrument Variant 4
6 juli 2017
Het schrijven van een PTA In het PTA moeten de volgende punten uitgewerkt zijn: PTA < n aam profielvak en/of keuzevak > Leerweg: 1 2 3 4 5 6 P eriode Eindtermen Wat moet je kennen en kunnen? (Kopieer eindtermen uit profielvak en/of keuzevakken) Inhoud onderw...
Behoort bij: Het schrijven van een PTA
2 juni 2016
Aardrijkskunde Bevolking Opdracht: 'Evalueren' 1. Inleiding In deze opdracht proberen de leerlingen een volgorde in belangrijkheid aan te brengen bij negen begrippen die in het hoofdstuk Bevolking aan de orde komen. Onderscheid leren maken tussen belangrijke en minder belangrijke begrippen is ni...
Behoort bij: Lesbrief Aardrijkskunde Bevolking
30 april 2015
Grammatica Voorbeeld 1 Van bestaand materiaal: Dog Cat Rabbit Cow Naar een opdracht waarin een hoger denkproces wordt aangesproken: Zet deze woorden in de juiste kolom a clock, a dog, a dress, a mother, black, a pen, bread, a bag, a frog, red, boots, a cat, rice, a man, a baby, pink, a teenager, ...
Behoort bij: Lesbrief Engels Grammatica
30 april 2015
Module 'van lolbroek tot grapjurk' TIPS voor het afsluiten van de module Er zijn verschillende mogelijkheden om de module af te sluiten. Een modeshow is natuurlijk heel spannend als er publiek komt kijken. Een modeshow kan gaan over verschillende onderwerpen, bijvoorbeeld: Functies van kleding...
Behoort bij: module vltg afsluiting
20 januari 2017
praktijkervaring met het loopbaandossier Vorm De school uit dit voorbeeld werkt al een aantal jaren met een papieren portfolio. Op dit moment verbreed t de school het portfolio naar een loopdossier. Hierin staan leren, leven en kiezen centraal. D eze school noemt dit een selfiemap. De selfiemap...
Behoort bij: Praktijkervaring met het loopbaandossier
10 mei 2016