Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
aantal resultaten: 6852
Keuzes van leerlingen in het leren worden steeds belangrijker. Maar echt participeren- meepraten en meebeslissen zoals leerlingen dat nu en later gaan doen als lid van de maatschappij- gaat een stap verder. Hoe oefen je dat op school? Probeer het vierstappenplan eens uit. Deze brochure is gebaseerd op de curriculumonderhandelingsmethodiek.
13 juni 2019
Observeren van FE- praktijken in de klas W = W aarnemen A = A antekeningen maken C = Classificeren K = Kwalificeren E = Evalueren R = Rapporteren Als je bij een collega in de klas FE-praktijken gaat observeren, lees dan eerst deze korte uitleg. Bij deze uitleg horen een aantekenformulier , een ...
Behoort bij: Observeren van FE-praktijken in de klas
17 juni 2019
Aa ntekenformulier lesobservatie Algemene informatie School: Naam observator : Naam geobserveerde: Geobserveerde klas: sector (vmbo/havo/vwo) en leerjaar: Geobserveerd vak: Aantal leerlingen: Type lesonderdeel (instructie, zelfstandig werken, samenwerken etc): Plaats les(onderdeel) in groter g...
Behoort bij: Aantekenformulier lesobservatie
17 juni 2019
Observatieformulier FE-praktijken Fase 1: verwachtingen verhelderen Voorbeelden van ler aarsged rag De leraar bespreekt met leerlingen de leerdoelen van de les. De leraar bespreekt met leerlingen de leerdoelen voor een langere periode (bijv . een lessenreeks). De leraar bespreekt met leer...
Behoort bij: Observatieformulier FE-praktijken
17 juni 2019
Bespreekformulier: Samen observaties bespreken Ga met elkaar in gesprek over de observaties en de classificering in de vijf fasen van de FE-cyclus. Het gaat erom dat de observant een objectief beeld geeft van wat hij/zij heeft waargenomen en dat de geobserveerde zich daarin herkent : Wa...
Behoort bij: Bespreekformulier: Samen observaties bespreken
17 juni 2019