Zoeken - zoekresultaten
verfijn de resultaten
aantal resultaten: 6095
Wat leren we van eerdere ontwikkel trajecten? Benutten van eerder opgedane inzichten en ervaringen Door te kijken naar ervaringen, expertise en materialen uit eerdere ver nieuwings trajecten , ontdek je welke kennis er al in huis is , wat werkt en wat niet en welke valkuilen je kunt voorkom...
16 februari 2023
Wie werken op school allemaal mee aan de onderwijsvernieuwing? Vaststellen van taken en verantwoordelijk heden van alle betrokken Onderwijsontwikkeling is een dynamisch proces waarin meerdere betrokkenen in verschillende fasen actief zijn: h oe blijf je samen in ontwikkeling, welke doe...
20 februari 2023
Hoe evalueren we het vernieuwde curriculum met onze leraren? Met leraren de verwachte effectiviteit en bruikbaarheid in kaart brengen Als je met onderstaande tabel de verwachte effectiviteit van de curriculumverandering in kaart brengt , is het voor iedereen helder wat je met de curriculum...
20 februari 2023
Wat vinden onze leerlingen van het vernieuwde curriculum? Met leerlingen de bruikbaarheid en effectiviteit evalueren Evalueer met je leerlingen het vernieuwde curriculum en neem hun feedback mee. Dat kan op verschillende momenten en op meerdere manieren. Bespreek bijvoorbeeld vooraf het idee van d...
20 februari 2023
Hoe brengen we een lijn aan in de ontwikkeling van kennis en vaardigheden? Verticaal en horizontaal afstemmen Lijn aanbrengen in de ontwikkeling van kennis en vaardigheden doe je horizontaal en verticaal. Bij horizontaal gaat het om de afstemming van kennis en vaardigheden binnen en tussen vakke...
22 februari 2023
Ho e ho ud en we de vinger aan de pols van ons ontwerpteam? De balans tussentijds opmaken Met onderstaande tien vragen maak je tussentijds de balans op hoe het gaat in het ontwerpteam . Vraag elk teamlid eerst afzonderlijk de checklist in te vullen en totaliseer de antwoorden. Tien kee...
22 februari 2023
Gespreksleidraad PTA Praktijkroute havo-Educatie SLO, mei 2024 Aan de hand van dit document kun je als ontwikkelteam van Praktijkroute havo-E ducatie met elkaar in gesprek gaan over het opzetten of verbeteren van het PTA voor dit vak . De vragen helpen je om gezamenlijk beredeneerde keuzes t...
Behoort bij: gespreksleidraad pta praktijkroute havo-educatie
13 april 2024
Opdrachtbeschrijving leerlingen en docenten V oor leerlingen Titel opdracht Auteur/school Schoolja (a)r(en) Benodigde tijd (lesuren/weken) Mbo -o pleiding(en) Eindtermen Type opdrachtgever (bedrijf, instelling, overheid) Type opdracht (ontwerp, onderzoek, ) LOB (info ov...
Behoort bij: Vormgeving van een opdracht en docentenhandleiding
5 juni 2024
Checklist voor eindtermen Naam opdracht: ( S ub)domein Aanwezig in opdracht O pmerking A Praktijkgerichte opdrachten A1 ontwikkelen interesses A2 ontwikkelen kwaliteiten B Pr ogrammaoverstijgende vaardigheden B3 sociale vaardigheden B4 taalvaardigheden B5 rekenvaardigheden B6 digitale vaardig...
Behoort bij: Checklist voor eindtermen pgp vmbo
5 juni 2024
Opdrachtenmatrix domeinen pgp Domeinen A1 A2 B 3 B 4 B 5 B 6 B 7 B 8 B 9 B 10 B 11 C1 2 C 13 C 14 C 15 C 16 C 17 interesses kwaliteiten s ociale vaardigheden taalvaardigheden rekenvaardigheden digitale vaardigheden samenwerken a nalytische denkvaardigheden k ritische denkvaardigheden c reatieve ...
Behoort bij: Opdrachtenmatrix pgp vmbo
5 juni 2024